onsdag 2 september 2009

Mycket blir det!



Hej och hå...då har vi avverkat denna dag också..!

Känns som om hjärnkontoret har fått jobbat bra idag! Vi hade ett långt innehållsrikt P-Möte idag ...många nya förändringar kring schemat...blir nog säkert bra i slutändan...
Jag är en typisk "rädd för förändringar" person. Jag gillar att känna mig trygg och planerar allt jag gör. Jag gillar rutiner och ordning och reda. Tycker inte det behöver vara något negativt heller bara man inte missar att se möjligheterna.


Henrik är en min slagpåse här hemma och råkar allt för ofta stå som target för mina frustrationer...Förlåt!!
Han har ett sånt tålamod med allt och kan vara så enkel att prata med.....eller ja det beror på om ni har tv:n på eller om han råkar sitta framför datorn då får man oftast ja och nej svar:P

Vi hade ialla fall en trevlig middag tillsammans idag ..hemma..vid matbordet i matrummet...händer inte alls för ofta. Blir ju mer och mer framför tv:n eller så äter vi olika tider pga av oregelbunden arbetstid för oss båda.

Det blir ju många matdosor och visst är det lätt att bara ta en billys i farten...men idag så gjorde vi helt rätt!!!

Hemma gjord lasagne (vv recept såklart) tänt ljus och ingen TV!

Henke som för övrigt är en pryl/teknikfantast och född geni....har det tufft med mig va gällande uppdatering av ny teknik..

Precis när jag lagom lärt mig det nya så byter han ut det igen och så står jag där och känner mig helt lost:P Jag blev nästan helt anti tv när vi bodde i lägenheten...för om jag skulle titta på tv var jag tvungen att slå på projektor,reciver och välja olika inställningar för att bara vilja se på 3:an typ

likaså med tv dosorna ..vi har nog haft minst fyra universaldosor och precis lagomt när man har blivit mallig så byts de ut igen..Nu har jag ialla fall precis fått en överkurs i hur nya boxern fungerar...vi kan ju pausa mitt i ett program på tv nu..det är ju coolt..få se om jag nån gång kommer behöva den funktionen..men det är ju bra och ha visst!?
Jag tillhör nog den gruppen som vill ha saker och ting så enkla som möjligt och Henrik älskar att sitta i flera timmar bara för att läsa manualer och instruktioner...bläsch!




Någon som förstår mig??????!!!

1 kommentar:

  1. JAG förstår dig! man kan nästan tro att de kommer från samma livmoder;)

    SvaraRadera