måndag 7 september 2009

gnälliga mia!

Jag fryser som aldrig förr och har ont i axeln som bara den...ingen lätt måndag här inte!

Har kännt mig lättirriterad hela dagen idag,varför har jag inte kommit på en..jo lite kanske beror på att min äkta hälft råkar vara ledig i tre veckor och jag måste jobba. ...Hello!!??


Är det bara jag som förväntar mig att sängen åtminstone ska vara bäddad när jag kommer hem från jobbet?...att posten ska vara inplockad?...Kanske har någon ställt disken i diskmaskinen.!?.... kan någon förklara för mig hur jag kan vara så fräck att jag bråkar om det här varje dag? Är det pms igen?


Jag fick en fråga idag om hur det är att var gift?! :Jo det är verkligen super härligt....nästan jämt ialla fall!

Tror inte någon har ett perfekt förhållande utan att aldrig bråka...vore ju hemskt trist i längden i så fall, tycker jag!. Tror det är bra att rensa ur sig 'lite' ibland!


Jag vet att jag är en riktig tjuris ibland...ni vet den här som är så långsint att jag kan vara tyst i flera dagar...kan inte hjälpa det ...då kan jag vara tjurig så länge det behövs för att sen bli glad igen!!

Skrattar när jag tänker på vad min lillebror alltid sa om mig när han var liten...Maria är med i tjurpuppslaget!!

Jag har alltid haft svårare med den verbala biten då man i ren ilska kan ösa ur sig precis vad som helst ...till vem som helst..när som helst!Jag lagrar det oftast ett tag för att sen explodera istället...eller så stör jag mig på en sak så länge att jag inte står ut nå mer och bara drar mig tillbaka och blir såhär härligt tjurskallig. På så vis önskar jag att jag kunde våga mera och vara rättfram och rak mot människor jag inte tycker om!!


Jag har iallafall fått ett flertal tips och pepp från en väldigt erfaren kollega/vän om hur man lär sin karl att uppskatta det man gör...Tack Maria!! Men det där med att hänga smutsiga strumpor över data skärmen fick aldrig reakktionen jag var ute efter...dom las prydligt åt sidan..

Nä nog med tjurigheterna...


Jag är glad över att var gift med Henrik, han är en bra,snäll,rolig,snygg,smart,händig(!),jordnära man som jag hoppas stannar kvar i mitt liv för alltid!!! *love*
ha ha många roliga bilder har jag men lika bra att vara snäll annars får jag säkert tebax nån annan dag!!
Alla som känner henke vet att han fastnar lätt på bilder!!

2 kommentarer:

  1. ja vi har väl ett och annat kort här hemma också:)

    SvaraRadera
  2. va kul med lite bilder på bloggen! kram

    SvaraRadera