torsdag 17 september 2009

Vårat hem

Dumma tvättmaskin som inte kan stå still!


Man får nästan jaga den, så fort glider den runt på tvättstugegolvet. Köpte glidskydd men dom är helt "slajmiga"...drygt!


Just nu känns det som om allt här hemma är trasigt eller på väg att gå sönder..pannan är helt fucked up och just nu kör vi på elpatron..vilket innebär begränsningar...


Kylskåpet skulle kunna rasa samman vilket ögonblick som helst...ett "side by side"- Ja tack!!!


Diskmaskinen mår inte heller så bra.. står och tuggar ett tag innan den kör igång. Våra gamla smala rör i kåken behöver vi inte ens ta upp ....


Det har varit många turer kring vårat älskade hus ända sedan vi köpte det...och vi kanske skulle ha tänkt oss före en extra gång när vi det var dags att förnya uppvärmningen när alla utom ett företag kunde tänka sig att ens försöka installera nya pelletspannan. En jäkla dyr panna som skulle sota sig själv! Undra hur många gånger den har lagt av sedan vi fick den installerad för typ två år sen!


För att inte tala om avlopp och gamla rör som har orsakat fina översvämningar av orent vatten i källaren. En gång då jag skulle ha lite personalfest....typ två timmar innan så var bs sanering här och spola rent och det luktade skit i halva kvarteret. Många doftljus blev det och mycket sprit och skratt!


Nu spolar man minst fem gånger under ett och samma toalettbesök för att vara på säkra sidan....

Men det är väl såhär det är om man bor i ett gammalt hus från 1939. Nu föll jag iallafall för charmen direkt i detta hus vid fösta visningen och jag minns lyckan när henke ringde (dock lurade mig först) för att sen berätta att vi vunnit budgivningen. Det var tre långa månaders väntan innnan vi fick nyckeln. I slutet av oktober firar vi tre härliga år här i älvbro och hoppas på många år till! Det enda som skulle få oss att flytta härifrån vore ett bättre läge såklart...älvtomt här i bengtsbo skulle vara en dröm.


I dagsläget har vi tåget precis utanför huset ...men det har inte varit så stora problem att bli van med det heller. Henke jobbar ju på järnvägen så för han är det vardagsmat han tycker det att det är små roligt att klämma på tutan när han passerar vilket både jag och katterna inte uppskattar lika mycket! Ni kan ju föreställa er hur högt det låter!


Enda gången jag blir störd av tåget är när man är utomhus, då kan man räkna med att vara tyst några minuter..helst hålla för öronen. Det gör ju min dröm nästinitill omöjlig med pool för det kan vara lite små drygt att ligga och flyta runt på en luftmadrass och halv slumra när tåget kommer då får man väl en chock och drunknar!


Längtar tills nästa år då vi ska måla om teglet på huset...kan ju inte direkt påstå att gult tegel är det snyggaste jag vet...Vi kommer bli super nöjda med resultatet..mer säger jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar