onsdag 23 september 2009

balkong bygge...

Har varit ledig idag och försökt hinna med så mycket som möjligt. Nästan helt värdelöst att bara vara ledig en dag...skulle vara minst två iaf.


Henke kom som planerat hem igår efter fyra långa dagar borta på jobb. Idag skulle vi ha en dag tillsammans var det meningen och bygga lite på balkongen som vi aldrig har tid för.
Denna dag blev ett praktex. på hur en ledig dag med henke kan se ut... Suck

09:00 Vi kliver upp och jag äter frukost (henke äter helst inte frukost)..han tar en kopp kaffe framför datorn!

10:30 henke talar om att han ska åka och fika en stund(!)...

12:30 jag meddelar henke att lunchen är klar och frågar om inte han kommer hem snart!

12:45 henke kommer hem...och vi äter tillsammans..

13:00 mätta och redo att börja göra något... påminner henke om att våran skruvdragare är utlånad och tidigast kan återfås 15:30.
Henke sätter sig framför datorn igen och jag fixar lite med hemmet.

15:00 avbryter henke vid datorn och beklagar mig om att våran dag-till-att-göra-något-tillsammans har blivit totalt misslyckad...
henke tycker jag verkar sur....förstår inte hur kan han tro dé?!

15:30 är vi överens om att vi faktiskt kan göra något fastän vi inte har skruvdragaren än..Hello??!

16:00 henke åker för att hämta skruvdragare hos kompis och jag börjar förbereda för lite middag...

16:45 jag äter middag själv

17:00 henke kommer tillbaka och vi fortsätter lite med det vi börjat...

18:00 börjar bli lite kallt och myggen har vaknat på riktigt...utan att bli klara idag heller så drar vi oss in i värmen.
Henke sätter sig framför datorn och jag gör lite kvällste och dricker det framför "unga mödrar"

19:00 irriterad och uppretad ..säger åt henke att flytta sig från datorn att det faktiskt är min tur nu...

Ibland kan jag undra varför det är så roligt att åka bort med henke en heldag på en ledig dag istället för att vara hemma och hitta på något. Kanske är det därför vi åker så ofta på våra utflykter....ingen dator...inga måsten...

Låter säkert som en gnällig hustru men ibland har jag lust att spola ner mobiltelefonen i toaletten och orsaka strömavbrott här hemma ...för att få egentid med min man nån gång. Nu hoppas jag vi ska idol tillsammans...det ser jag fram emot!

1 kommentar: