söndag 6 september 2009

Söndagsångest

Känner mig trött och sliten idag men har mig själv att skylla på.... valde att dricka en massa öl igår kväll fastän jag egentligen var helt slut efter en underbar heldagsutflykt med mamma.
Dagen blev ialla fall precis så lyckad som jag ville att den skulle bli och jag tror vi var nöjda och glada båda två!
Jag hämtade glad och förväntansfull lisa halv tio på morgonen (rätt sent enligt mig)...men får styras efter en lördags öppentider....


Hon hade ställt in sig på västerås och reflekterade aldrig över att jag åkte genom norberg först...här gjorde vi vårat första stopp iaf.....mammas favorit fik (mitt med för den delen) Elsa´s konditori. Viktigt med kaffe och gärna med något sött och gott till också. Fick bli nybakad blåbärspaj med grädde till ....Mmmmmmm

Härligt med lite ensamtid med mamma så vi kan prata om gamla tider.....att livet kunde vara så värdefullt hade jag aldrig trott för några år sedan och jag kunde bara drömma om få sitta såhär och kunna njuta av livet tillsammans med mamma som alltid har funnits vid min sida.

Mätta och glada satte vi oss i bilen igen och brassa iväg. Genom Fagersta mot västerås och slutligen in mot hallsta... nu gick det upp ett ljus och gissa om hon blev glad....ÅSBY!! ....

Vi åkte hit mycket som barn och det var typ det tråkigaste jag visste..för mamma skulle titta på blommor i flera timmar...IOFS så tog alltid pappa ut oss till mini zoo´t utanför och vi fick alltid klappa och mata små ponnisar...


Idag så har jag blivit mer och mer lik min mor...jag älskar blommor och går gärna i flera timmar och tittar och luktar...Det gör ju inget om man säger så att dom har byggt världens snyggaste inredningsbutik i halva affären heller liksom...;P

Vi var som tokiga kan man säga båda två...ha ha


Vi cirkulerade om och om igen och jag blev så till mig att mina ryckningar i axeln blev 7 resor värre. Jag som skulle spara slantarna till sänborden...Men mig fick jag två uppsättningar av gardiner till sovrummet (såååå tjusiga) ska stryka och sätta upp senare idag... Två hissgardiner till datarummet (kanske, har inte bestämt mig än tihi)...bokstäver...jag älskar bokstäver och hade tänkt beställa från alvas hus..men köpte med en gång istället..skulle bli för dyrt om jag köpte alla nu så jag köpte dom vikigaste:P...resten får komma senare (planerar redan nästa besök)




Bara här gick det på nästan tvåtusen för mig..kul ....nu kan jag verkligen glömma frisering denna månad!Jaja...jobbar ju jämt med håret uppsatt ialla fall!


fastän vi var tillräckligt tillfredsställda så kunde vi ju inte sluta våran resa här...jag har alltid lovat mig själv att ta med mamma till nordanby gård. Så hon hade så rätt hon,vi ska till västerås! Självklart liksom!


Vi hann med ikea och plantagen innan och det var verkligen så kul så vi glömde nästan äta mat men mitt humör och mage gjorde oss påminda för dagens lunch...Så det blev en enkel men god billig lunch på ikea...köttbullar,potatis,gräddsås med lingonsylt för mig!!! så gottt!!!!!


Mamma som inte har satt sin fot på ikea på många år trivdes med en gång och träffade snabbt en bekant som hon kom ihåg från konfektionen för sådär en evighet sen... Härifrån fick vi med oss lite nödvändigt ont som doftljus och kuddar och dylikt.


Sist men inte minst,nordanbygård juh.....lika härligt vitt varje gång! Tror hon sa ååå om allt där inne precis som jag första gången...Sen lyckades vi träffa voffsarna armani och adidas där också...världens två sötaste chihuahua. Vågade inte fråga om jag fick ta ett kort utan fick gosa en stund stället.


Lagomt trött och utmattad hemma slängde jag ihop två två pizzor recept a´la vicky och recept a´la mia och knäppte en spendrups! Blev lite texas och vändåtta med angelika och lars innan jag kände det var dags att gå och sussa sött. Tog ca tre sekunder innan jag somnat..glömde till och med att ta en postafen och resorb + vatten Så därför denna otroligt hemska bakfylla! Blä!


Får ha kul åt lite fylle kort på mia istället! Sen tror jag bestämt det bli sänläge hela eftermiddagen för mig...


2 kommentarer:

  1. Låter som en dag som Mia var nöjd med:) kram på dig

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en trevlig dag med din mor, Visst blir man mer förståndig på ålderns höst fniss och upptäcker att det facktiskt är trevligt att umgås med sin mor =)
    Ser framemot att få se bilder på dina nya inköp.
    kram från erica

    SvaraRadera