fredag 11 september 2009

Fint väder!!

Vilken underbar dag med fint väder!

Man blir otroligt taggad att åka till jobbet och jobba lång helg! Suck,nej inte alls !!! Ont i huvudet har jag också...har haft det sen igår på förmiddagen. Känns lite som migrän och inga värktabletter hjälper. Vi åkte till hedemora igår och mumsade lite på mcdonalds sen köpte jag en stor godispåse från sött och surt för att trösta mig själv..det resulterade bara i att jag till slut mådde så illa att jag ville kräkas!


Jag fick lov att lägga mig istället och sov i några timmar och hela natten...tills ungefär halv nio i morse! Mår lite bättre idag iaf. Har laddat med ibumetin!
Tråkigt att mina enstaka lediga dagar går så otroligt fort...hinner inte mer än att vakna sen ska jag gå och lägga mig igen. Hann inte ens hälften av allt jag hade tänkt göra igår. Jag klippte gräsmattan och gick ut med cossi en stund...helt klart det bästa han vet!!!!




På den korta tiden hann han få en fästing på tassen...usch!




Han var med när jag plockde lite svarta vinbär som jag sedan kokade till saft...och det blev inte riktigt lika gott som hos mormor men det duger...



Idag innan henke åkte och morgonfikade med polare för att sedan förmiddagsfika med andra polare hann jag få låna 30 minuter av honom till att få lite bärhjälp. Vi bytte plats på öppna spisen och träsoffan och wiie det blev sååå mycket bättre!




ett litet smakprov...

Man får tänka bort den gula lampskärmen....kommer en ny snart jag lovar!!!!!! snälla gulliga svärmor kan du sy en vit med spets på till mig???!!!!
Nu lär jag skynda mig och packa ihop mig till en långhelg på glädjekällan!Tur att jag jobbar ihop med världens bästa ingrid!!!

1 kommentar:

  1. Hej!! Hmm, så du jobbar också långhelg.. Jag har eftermiddag hela helgen:-( Booooring! Det blev ju jättebra med spisen i vardagsrummet. Kraaam & hoppas huvudvärken går över..

    SvaraRadera