fredag 4 september 2009

En svin bra fredag!

Har gjort allt som jag "måste" göra efter en lång trött dag på jobbet. Handlat,städat duschat...äntligen har jag satt mig ner och härifrån börjar nu min underbara lediga helg! YEA!!

Jag har varit så trött denna vecka, nästan kännt mig sjuk...Men är det konstigt att man känner efter nu när alla paratar om svininfluensan?!!

Av de kollegor jag har frågat så verkar jag vara den enda som är säker på att ta vaccinet i slutet av september. Vi pratar konsekvenser av vaccinet och risker... jag som även är i största riskzonen (under 30år) börjar känna mig lite stressad över det här,det känns som om det kommer närmare och närmare!









Stod om två ungdomar i avesta som är smittade i Avesta Tidningen idag.

Imorgon ska jag kidnappa med min kära mor på en hemlig utflykt och det kommer bli super trevligt. Detta är min 60 års present till henne...hon har redan korsförhört mina syskon om vad jag kan ha kokat ihop...Ha ha ha

Hon har försiktigt frågat om vi ska ut och rida islandshästar och det är lite småroligt att hon och jag är så lika...detta var faktiskt mitt första alternativ!! Men nej,hade varit super mysigt men inte det!Nå mer tänker jag inte avslöja heller:P...vi säger såhär...vi ska ha en super trevlig dag tillsammans bara hon & jag och vi ska göra något vi älskar båda två.....*längtar*

Har föressten beställt två nya sängbord nu äntligen..kommer hem om några veckor dock...


Är verkligen lycklig över att jag hittills har lyckas sparat min andel av stålar denna månad...brukar annars vara rätt snabb att göra av mig den. Men den ryker nog fortare än kvickt ändå skulle jag tro,är ju så mycket jag skulle behöva köpa och göra nu. Jag vågar knappt visa mig ute längre för skulle verkligen behöva slinga och klippa upp håret lite Jag skäms!!

Behöver även lite nya skor till hösten också ..blev så ledsen häromveckan...hittade ett par snygga vaga bond stövlar på rea, självklart fanns inte min strl kvar..


behöver köpa kläder också...tyvärr är ju jag en sån som inte prioriterar det i mitt liv! man glömmer bort sig själv och till slut hur man ser ut (jag vet-livet suger)...


Men som lyckligast är jag när jag får strosa runt i mjukis kläder och osminkad hemma och fixa och trixa med inredning...det ni, Det är livet för mig!!
nä,nu ska jag kanske laga nån fiiin middag för två...henke påminde mig igår om att vi firar ett halvår som gifta ...det var såååå gulligt! Tiden rullar iväg minst sagt.

han sa att han tänkte skicka ett blombud till jobbet med rosor....Tack Henrik att du tänker fina tankar!


När vi firar 1 år så tänk inte...DO IT!!!

Ska dela med mig av söta bilder på en söt tjuv här hemma.

Våra katter känner lukten av choklad på långt håll och blir som tokiga...Man kan inte låta bli och skratta för katterna blir som besatta...


Nu är kvällen som gjord för mig och kan det bli bättre än så här?!


Jo det är klart en bra film och lite öl kanske!??? *yammie!*

1 kommentar:

  1. Mmm, lantliv är ju en favvo!!!! Plöjde den igår:-) Hoppas du & din mamma får en superdag!! Kramis

    SvaraRadera