onsdag 9 september 2009

en bukett solrosor!

Har kokat mig lite varm choklad och sitter här med henriks morgonrock på mig...varför fryser jag så otroligt?! vi har 22 grader uppe ...jag som aldrig fryser.


På ett vis är det mysigt att njuta av tända ljus överallt och tjocka stora bullsiga tröjor...än att alltid känna sig varm och knappt kunna sova om nätterna.

Idag så tittade Micke & Marie in på lite kaffe...alltid lika trevligt! Fick en bukett ljuvliga solrosor de hade plockat själva...va gulliga de är! Vi tjabblade på som vanligt...speciellt svärmor och jag...om det bästa vi vet... inredning. Vi uppdaterar varandra om nya som gamla affärer och intressanta nätsidor värda att klicka in sig på.



Marie är min största inspirationskälla..hon har verkligen det finaste hem jag någonsin varit i! Hon är inte bara en varm och snäll människa utan även en begåvad sömmerska alltid full i ideer och nya projekt! Hon har inte bara det vackraste lilla dockhuset utan även en sagolikt fin trägård.
Marie
Micke



Några bilder från den helt sagolika trägården




ljuvligt!


Växthuset!





ååh jag vill också ha ett växthus..kankse har möjlighet nästa år att starta upp ett sånt projekt. Pratade med en kollega idag om hennes egenodlade vindruvor ..alltså gud va lyxigt och va härligt! Har alltid varit förtjust i att ha olika frukter i egen trägård...ända sedan jag var liten så har jag alltid velat haft ett apelsin träd eller ett banan träd.
jag ska iallafall köpa mig ett plommon träd,helst med gula plommon dom är ju så söta och goda...ska åka till rutbo någon dag och kika lite. Ska även försöka plantera några fler fruktträd..äpple och päron tror jag nästa år. Är alldeles för glest på tomten.
Imorgon har jag en ledig dag och den ska jag ägna åt mina stackars blommor som verkligen bör få lite uppmärksamhet. Ska beskära några pelargoner och plantera om några sticklingar. Hoppas jag kan vara ute lite i trägården också utan att bli alldeles uppäten av mygg..har varit helt sjukt mycket mygg i år här!
Nu ska jag krypa ner under täcke och katter...bästa jag vet .... att sova...he he!
Jag ska försöka hålla ögonen öppna tills idol börjar...kan inte missa.. Suverän premiär igår och tror mig hittat en favorit redan, en söt liten blond tjej med en underbar hes röst...blev alldeles tårögd när hon sjöng igår.
Om man ändå hade kunnat sjunga!!! som jag grämer mig!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar