söndag 27 september 2009

Vila vila vila...

Helgen går äntligen mot sitt slut och jag kan andas ut!

Känns som om jag inte har varit hemma på flera dagar och min kropp är helt utmattad. Som tröst efter allt slit köpte jag mig lite gotta på vägen hem och la mig nästan direkt på soffan.
Jag gick alltså förbi både damsugare och spis....ingen mat för mig idag..orkar inte....är inte ens hungrig eller sugen på nåt.

Det känns bara tomt i skallen och smilbanden började riktas neråt för varje minut som gick. Jag behöver inte le åt nån heller för jag är ensam hemma!

Tidigt i morse när klockan ringde och det var dags att kliva upp kändes som att livet var bra orättvisst...där låg han och sov så skönt och kissarna sov...mötte inte en endaste människa på väg till jobbet..helt öde och det var inte ett endaste larm på jobbet (högst ovanligt)...
Då började fundera på om jag missat ställa om klockan en timme eller nåt!

Men nej, allt var i sin ordning och snart rullade allt på som vanligt!Hade jag kommit en timme för tidigt garanterar jag er att jag hade brytit ihop...för så trött som jag var imorse.... oj nästan helt sjukt alltså!

Men imorn,ha då är mia ledig ...sweet ...
Självklart har jag planerat min dag fullt ut och har inte tänkt bry mig så mycket om nån annan än mig själv just! Jag ska vara riktigt egoistisk..det förtjänar jag!

Har kommit igång med lite höststädning...inomhus än så länge...jag går från rum till rum och går igenom allt..garderober,skåp,fönster osv....ett rum kanske tar några timmar men då blir det grundligt iaf.
Vardagsstädningen har blivit allför snabb och det är lätt att jag bara tar golv och plockar undan. Nu ska det dammas ordentligt och vikas och putsas!

Nu har man chans att rensa bort lite grann också och flytta runt på lite saker..en blomma hit och en blomma dit..skiiit kul!!

Henke är som sagt ledig i några veckor till hmmm...vad ska vi hitta på åt han då..kanske en stor städning i bio rummet?! kan inte tänka mig att det är städat nån gång överhuvudtaget faktiskt...
Får skärpa oss nu när vi får besök av världens bästa Sara och Jimmy till helgen...kul ska vi ha och fulla ska vi bli. Jag gissar att Sara lånar henkes pilot brillor ...att henke kommer stå för sång och dansunderhållning...att jimmy kör lite moves och dicker fiiin öl...att jag trilskas med ipoden och kämpar för att överrösta henkes sångröst med lite "Black eyed peas-I gotta a feeling"

I gotta a feeling that the night`s gonna be a good night...

Hell yea!!!

4 kommentarer:

  1. Ahh, va skönt att nån har kommit igång med städning! Du är duktig du:-) Önskar jag va mer pedant.. Förstår om det blir tufft att överrösta Henke, det går väl inte;-) He he. Kram på dig & vi kanske kan ta en IDOL fredag sen med lite käk & grejer! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja vem vet han kanske får gömma undan dem tills på lördag:) Ska bli så kul att träffa er! Längtar efter en bio eftermiddag också! Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  3. Städning är kul,men att vara pedant kan vara på gott och ont! Oftast har man städat hemma...men man gör igetjust inget annat heller än att städa!Man kan inte lura sig själv heller..har fösökt flera gånger! Nån slags städ jävul bor o mitt huvé..kram

    SvaraRadera
  4. Finns ingen som passar lika bra som du Sara i pilot brillor...kram

    SvaraRadera