måndag 31 augusti 2009

mysig hemmadag



Idag får bli en må bra dag ..jag ska ägna hela dagen åt mig själv...

Så mysigt att bara vara hemma och pyssla lite och inte ha någon tid att passa eller nån som ropar på en. Jag njuter av ensamheten tills min make kommer hem från tungtransport.

Jag tycker det så skönt att ensam ibland...stänga av mobil och vara lite ifred. Kanske kan bero litegrann på att man jobbar heltid och att man där alltid är väldigt social.

Jag kan nog uppfattas som en väldigt pratglad tjej utåt sett..men jag tror jag mer är en tyst och blyg tjej än va många tror.

Jag är glad att jag har mitt jobb ändock..och jag försöker ge 110% varje gång ...tack vare mina kollegor så kan jag tycka det är rikigt trevligt att gå till jobbet..!!







Började dagen med att ställa väckarklockan för att gå en timmes promenad och kokade mig sen lite havregrynsgröt som jag åt samtidigt som jag läste avesta tidningen. Tog mig sen tid att plocka in sommaren från altanen och passade även på att klippa gräset.



Efter det så unnade jag mig en lång varm dusch med tända ljus och ljuv musik i bakgrunden...tänk om man hade haft ett badkar... såsom jag alltid har älskat att bada när jag bodde hemma..


Jag försöker att accepetera att vi kanske inte får plats med ett badkar i våra badrum...men drömmer vidare om ett bubbelbadkar med en massa bubblor och mig i...gärna med tv på väggen och ett glas vin i handen ...*lovely*


Henke har inte förstått charmen i att ha ett hörnbadkar med tända ljus runt om...Han har föreslagit en dusch/badkar i ett... som jag kallar rymfarkost med blåa dörrar.. Jag tror han är mest intreserad av telefonen som finns inbyggd och alla munstycken och knappar som satt på insidan...typiskt henke va?!..

Han skulle vägra sitta i badkar med mig ...




  • för hett vatten



  • för trångt



  • för rastlös

    Det gör inget... då får jag hela för mig själv ..he he

Jag tyckte vi kunde bygga ut ett badrum över typ balkongen uppe ..men så blev det inte. Jag kanske får tjata till mig ett tassbadkar istället..lite drygt att duscha i det bara...men så fint och såååå min stil!


Jag ska snart göra lite middag men innan ska jag bjuda på lite på va jag har "shabbat "till idag:)

1 kommentar:

  1. hej tjejen.
    Visst är det skönt att bara få rå om sig själv ibland och vi som är kvinnor behöver det mer än någon annan =)
    Snyggt med en svart skänk som bryter av det vita.
    Synd att vi inte bodde närmare varandra kunde vi shabba våra saker ihop.
    må så gott och kram på dihg

    SvaraRadera