tisdag 18 augusti 2009

Bröllop

Det tog några dygn att smälta det vackra bröllop vi var på i lördags. Vigsel hölls i kyrkan i Dala husby och bröllpsfesten var på brukscluben i långshyttan. Jag som har svårt att vara sentimental kände hur tårarna fyllde mina ögon och håret på armarana reste sig när orgeln började spela "en midsommarnatts dröm"...Jag kunde inte annat än bara följa deras steg fram till altaret där Marias far stod och väntade.


Han var den som vigde dem!Ni kan ju förstå vad vackert det var!




När vi satt där så kunde jag inte låta bli (kallas avundsjuka föressten) att tänka mig Henrik och jag stå där framme, att det var jag som va så vacker som hon är.



Henrik var toastmaster och skulle vara lite av spindeln i nätet tillsammans med jennie som var toastmadam! Eloge till dom! Jennie hade ordnat med massor av roliga saker..tex en tavla som alla skulle måla dit något på som visasdes bli riktigt fin till slut!
Det blev även många roliga visor som Ebbe,Brudens far hade komponerat ihop själv. Maten var delikat och tårtan den var så god!
Själv var jag nykter eftersom jag var tvungen att köra hela långa vägen hem i mörker och regn pga av heldagsjobb dagen efter..trist!Nästan alla skulle stanna kvar på hotellet över natten och jag missade hela dagen efter när alla paketen skulle öppnas.
Jag lyssnade på våran bröllopsskiva på vägen hem istället och kände mig så glad att jag har Henrik och kan inte annat än le för hur mycket roligt vi har att se framemot.
Samtidigt ångrar jag inte mig att vi gifte oss som vi gjorde. Det var den bästa stunden i mitt liv!...Vi vigde oss på Arlanda kapell utan någons vetskap förutom våra vittnen, min bästa kompis Viktoria och hennes sambo Per.
Sen flög vi till Thailand och var borta i två underbara veckor. Vi valde att göra det officiellt på min 25 års fest på brukscluben i avesta den 18 april i år. Jag tror inte jag skulle ha nerver att ha ett stort bröllop.

Vi blev föressten vigda av Cajsa Öhlmér som visas i programmet Arlanda på tv. Hon var jätte bra och trevlig. Bröllopskorten nere i Thailand togs av ett par vi lärde känna redan på planet ner...Classe och gunilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar