söndag 23 augusti 2009

Stor rensning!

Jag har haft en lugn ledig helg tillsammans med min man. Denna helg fick han utegångsförbud av mig.Jag bara kände att det var hundra år sedan vi var hemma tillsammans en helg bara vi två.
Då när vi satt där uppkurade i soffan med varsin skål med cheez ballz sa han det jag har längtat på att få höra från han..."va skönt det är att bara vara hemma med dig och ta det lungt".. Jag kan inte mer än hålla med:P.

Vi har haft två kvällar med riktigt mys....tända ljus,godis,bra filmer och god mat.
Vi såg bla "Män som hatar kvinnor" som vi båda hade som strandläsning i Thailand. Vi är båda överens om att boken var mycket bättre än filmen,vilket den oftast är och vi blev nog lite besvikna allt.

Annars under helgen har vi slitit som djur nere i våran källare och det är inte klokt av vi samlat på oss skräp under åren som gått. Jag vet att jag alltid varit en saksamlare,man sparar på allt! Det är alltid svårt att kasta saker och skiljas från gamla tider men denna gång så åkte nästan allt.
Det var lite lättare att kasta kläder denna gång för efter allt vatten och fukt i källaren så har tyvärr flera kartonger som stått på golvet möglat .Det är ju synd att man inte kunde skänka lite kläder till de behövande men de var så gott som förstörda nu.
Man blir lite full i skratt när man sorterar och rensar för man hittar så mycket gammalt och glömt.... jag har varit en väldigt flitig dagboks författare en gång tiden..och jag kunde ju inte låta bli att slå upp några sidor och läsa några rader. Som sagt glömt och förlåtet!

Vi kom även fram till att henkes last är tomma kartonger. Kan ju vara bra att ha eller hur?? Till slut fick vi ihop ett tiotal fulla kartonger med saker som ska säljas på loppis. Nu ska man hitta tid och lust till det också. Såhär efteråt känns allt så mycket bättre.Man känner sig rensad i hela kroppen,lättare på nå vis.

Nån gång i framtiden ska jag ta mig ork till att få fint i tvätt stugan och resten av bi ytan. Just nu känns det som att jag bara har grävt mig en väg fram till tvättmaskinen.
Kankse kan få en anledning till att åka till ikea och titta,tur att jag delar det intresset med min karl. Båda är vi väldigt förtjusta i att gå på ikea..mycket roligt!
Fick ju nya katalogen i veckan så man kanske ska lägga sig och bläddra lite i den ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar