torsdag 20 augusti 2009

höstmys

Nu börjar hösten ta fart och jag myser av mörka kalla kvällar. Snart förhoppningsvis börjar mina tv kvällar igen. Jag har saknat bra tv nu under sommaren..nog för att det är sjukt att glo på tv när man egentligen ska vara ute så mycket som möjligt under sommarhalvåret.

Jag kan inte hjälpa det, men jag är beroende av tv!

En gullig liten stuga mitt ute i ingenstans utan elektricitet är alltså inget för mig.

Bestämmer jag mig för att inte slå på tv:n en kväll så helt plötsligt finns det tid att hinna saker som jag aldrig har tid med och det finns även stunder som jag har riktigt tråkigt!!
Nånstans i skallen går tankarna kring tv och om jag riskerar att missa något...
Samtidigt är det min chans att få koppla av och sätta mig ner en stund för jag brukar ha tusen saker att göra jämt!

Våra små utflykter vi brukar göra Henrik och jag är också ett sätt att komma ifrån och tänka på allt annat än vardag. Jag kan riktigt längta efter att åka till västerås en dag och bara gå runt och kika lite.Sen vet väl alla hur bra man mår av att få shoppa lite!

Vore man ekonomiskt oberoende skulle livet var lite enklare bara....

Som ni kankse vet nu så gillar jag att måla saker vita och nu får jag bjuda på lite sovrumsbilder på våran ommålade säng...får längta några dagar till innan jag kan inreda med två nya vita nattduksbord. Jag tror mig ha funnit två perfekta sängbord.

2 kommentarer:

  1. Hej!! Såå mysig blogg du har fixat:-) Ska bli skoj att följa!Och ni har fått det så fint hemma!! Hoppas allt är bra med dig & ha det så bra så ses vi snart.. Kramis Sofie

    SvaraRadera
  2. Hej!!! va roligt att du hälsar på..vi mår bra hoppas ni mår bra också! kram

    SvaraRadera