torsdag 13 augusti 2009

festligheter


Grattis lilla mamma som fyller 60 år idag.....


Där rök alla points för mig idag. Smörgåstårta,tårta och coca cola!! Yammie!!

Jaja,Får vara glad att jag bara tog en bit tårta och bara en bit smörgåstårta...och typ 3 glas iskall Coca cola...jag bara älskar cola... helt klart bästa läsken!


Jag har sprungit lite med pappa idag så det känns något bättre iaf. Men fy för alla mygg alltså,dom bara älskar att äta sönder mig. Fick gömma mig i bilen när jag väntade på att pappa skulle komma i mål...jag vann! Vädur som man är.... lite av en dålig förlorare, så mig vill ni inte leka med... låtsas hellre förlora....det har Henrik lärt sig:P


Kan vara lite drygt ibland dock, han är född i oxens tecken och därmed väldigt envis. Det kan bli dragkamp om många enkla små saker här i livet men det brukar sluta i frid. Eller rättare sagt han brukar få säga va han tycker och sen gör jag som jag vill ändå he he.Min henke är även mutbar så om det är så att jag bara måste få måla om något eller köpa något på blocket så kan man alltid lova att han ska få något nytt till fyrhjuligen då kan man nästan få igenom vad som helst!


Nästan alla husets vinklar och vrår har varit under mitt bevåg, förutom biorummet och data rummet för teknik och elektronik är inte ett dugg intressant. Bilen däremot var ett känsligt ämne. Jag ville inte ha en fyrkantig bil med fula bakljus typ dodge nitro och jag ville heller inte hämta barnen i en bil som man måste ligga i som har dörrar som bara kan öppnas uppåt..

Nej så där fick vi kompromissa allt. Jag hade helst sett oss i en vit SUV ,typ Santa fe med tonade rutor eller vit XC 60!!

Det blev en svart XC 90!!Men den är ok!


Jag får som med alla mina ägodelar sjuk sepationsångest den dag jag lär göra mig av med något och nu hoppas jag att denna familjevänliga(dock ej miljövänliga) bil få stanna i familjen en stund till!


Nu vill jag se en bra film, har svårt att tro jag hittar en film som överträffar min senaste sedda film: twilight...kan inte sluta tänka på hur snygga dom var tillsammans och hur romantiskt fin den var!Det är nästan som man bli kär::) väntar innerligt på uppföljaren.


2 kommentarer:

  1. va härligt det ser ut maria med hela familjen samlad,önskar jag ohså kunde träffa mina föräldrar så där ofta men tyvärr blir det inte så,saknar dom oerhört.
    hoppas allt är bra annars?
    kram från erica

    SvaraRadera
  2. Förstår det gumman!vi mår bra.Synd att semester är slut bara.kram kram

    SvaraRadera