tisdag 25 augusti 2009

typiskt mia!!

Som sagt jag räknar och räknar för fullt nu och inget tålamod finns alls! sockerberoendet är värst och humöret tryter...

ja ja det hade kunnat varit värre..eller??!

Förmiddagarna går ganska bra men det är mot kvällningen som man gärna vill tugga på något..helst hela tiden liksom!

har varit ute i på skogspromenad i dag iaf tillsammans med vicky och affe(deras dobermann) det var lika svettigt som vanligt men ack så skönt!

Var sedan och gjorde veckohandlingen på coop och va får man inte när man såklart handlar som mest och är själv för den delen också...Avstämning!!!Man går svansen mellan benen och snällt ställer sig och packar upp allt man nyss har stoppat ner så prydligt(ni vet så det precis får plats i påsarna) och jag lovar det känns inte alls som att alla tittar på en och tänker ...Snattare!!!

Jo men precis så där lagomt roligt tills man hör nån som ropar mitt namn högt någonstans omkring mig ,vem sitter inte på cafét mitt i mot mig och vinkar med ett stort leende om inte min kära mor...så dom som inte vissste att redan stog i skamvrån visste det nu!

Jag klarade mig galant genom avstämmningen iaf...

Hallå jag skulle väl inte ens kunna palla ett äpple utan att få svårt att sova om nätterna!
Jag är en stor fegis!

Jag lagade min favorit rätt i dag till middagen: köttfärsås och pasta. Jag kan aldrig tröttna. Tror min man kan och är det! Jag spetsade till det ordentligt idag och använde nästan varenda krydda jag hade tillgänglig....livsfarligt! Jag som Hatar stark mat. !
Det var inte bara gott, det var delicious!
Inte mer än 5 poäng inkluderat pastan (7 om du tog mer än 90 g pasta) vilket jag i detta fall gjorde och massa ketchup också (den med mindre salt och socker förstås). Jag är beroende av ketchup! Sockerberoende heter det egentligen


Ja där sitter vi,typiskt oss också i soffan framför tv:n. Får jag lägga till våran vita soffa. Ni som vet vad tics är vet ju även hur svin drygt det är...jo förstår ni jag har lite roliga saker för mig ibland och speciellt dessa jävla axelryckningar.Min kropp lever ett eget liv liksom, helt sjukt. Allt bara flyger och jag bara tittar på..Cosmoz låg på rumsbordet och kunde bara följa grönskerna som flög över golvet och köttfärsen var hamnade den?! jo men visst,direkt på soffan. ååååå typiskt Mia!!

samtidigt som man bara vill grina så kan man inte hålla sig för skratt liksom, inte jag slut som jag var efter en lång dag med bara tok. Hoppas det går bort.Annars kanske jag har chans att äntligen köpa ektorps soffor istället *smile*
Roligaste idag: mina nya lampkjolar som äntligen finns hos mig efter 2 månaders väntan...lovely. Imorgon ska jag och älsklingen åka till borlänge och hälsa på i Majas affär lavendel och romantik...har ju sett att Boken har kommit.

4 kommentarer:

  1. hej gumman! ska oxå börja räkna på måndag, nu ska varken hormonbehandlingar eller graviditeter stå i vägen, 20 kilo ska bort!kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lät såååå mumsigt med Pasta & grejer!! Jag tänkte också brassa till falun eller borlänge imorrn:-) Får se va det blir.. Kramis

    SvaraRadera
  3. vi får peppa varann..nu gäller det!

    Få se om det nu blir nåt imorgon.Vi är typ osamms nu för han tog sista mackan som fanns kvar...snyft.livet är inte lätt!

    Annars blir det blomsterstugan på vägen hem kan inte bli så mycket bättre..jo lite godis kanske!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Ska bli så himla skoj! Allt bra med dig/er? Hälaa så gott. Kramar!

    SvaraRadera