måndag 10 augusti 2009

Doft av kaprifol

Då var första arbetsdagen slut. Det var helt ok att vara tillbaka igen faktiskt då fick jag ju känna hur mycket jag uppskattar att få komma hem och hur bra jag egentligen har det. Skönt att det blev sämre väder också...om man få tycka lite synd om sig själv..!


Såg att mina rosor mår bra också...planterade New Dawn längs anltanväggen under semestern. Hann ju inte plantera allt jag ville, men ska lägga lite tid nu i september-oktober istället.




Jag planterade en klematis "piilu" mot ett gammalt äppelträd, hoppas den växer upp och blir fin om några år! Jag var nämligen till Hildéns utanför hedemora och va jag blev lycklig. Supertrevlig handelsträgård med bra priser. Jag körde mot davidshyttan från Avesta sett om man åker gamla hedemoravägen. Lite svårt att hitta dit men det var det värt!



Jag passade även på att ta syren skott som jag hoppas ska ta rötter så jag får chans att fylla ut i "gluggen" runtom rosbågarna där kaprifolen står i blom nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar