onsdag 5 augusti 2009

finsnickeri

Idag så har det hänt ganska mycket på gården. Det känns bra för snart är semestern slut och då kommer jag absolut inte hinna något..det vet jag!
Henke har varit ledig idag så tillsammans har vi haft en heldag ute ihop.Min bror har också hjälpt till en hel del. De har byggt på balkongen som blivit ett finsnickeri och jag har förutom assisterat dem målat på garaget.Det blev stor skillnad och nu har jag nog övervunnit min spindelfobi också FÖR gud va många lånbenta det kröp överallt...och gud vet hur många jag haft på mig.Nu tror jag faktiskt henke är mer rädd för spindlar än jag!



garagetväggarna är putsade och jag tycker det är sååå fint med putsfasad.Det gick bra att måla men väggen sög åt sig färg så jag har inte hunnit bli klar idag för färgen tog slut.Fortsätter nog imorgon annars finns risk att det ogjort. Vi ska nästa år måla om huset (får bli nästa års sommar/semester projekt) å jag längtar. Henke min man gör nog inte det!

Vi har tagit ner syrenbuskarna på framsidan en bra bit och nu ser det väldigt tomt ut på framsidan alltså. Men vi är tvungen till det för den har blivit så gles och ful. Den ska ner lite till senare i höst, 25cm från backen. Måste bara få visa våran speciella släpvagn som vi drog med fyrhjulingen som henkes brorsa gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar