onsdag 21 oktober 2009

utdragssoffa


Fick min nya mobiltelefon idag från 3. Helt perfekt....vit såklart! Äntligen kan jag skicka sms igen,wiiee!


Äntligen har jag en bra kamera också och ett larm jag kan ställa. Bort med den stora klumiga väckarklockan som henke hittade i källaren hos oss.


Annars idag...Haft en skön ledig dag. Trixat lite med våran utgragssoffa i matrummet. Nu är den klar att användas...som en soffa iaf. Sängfunktionen är ganska körd nu. Vi köpte denna jätte fina gustavianska träsoffa utan sofflock och har fram tills idag använt den lite som prydnad bara. Det har inte funnits just någon sittdel i, utan jag slängde i lite kuddar och täcken bara för att fluffa till det lite. Men nu finns det det minsann,en riktig sittdel och en madrass bäddat med ett lakan och lite kuddar uppepå.

Har gått och stört mig på att soffan varit halvfärdig länge...nu blev den rikigt bra...tack gubben!


Som sagt jag älskar träsoffor och det kommer säkert bli fler. Har förstått vilken åtgång det är på dom också och det kan bli dyrt om man hittar en. Speciellt utdragssofforna. Jag hittade min på blocket och fick vara med på budgivning. Har sett att många använder sån som säng vilket kan vara tjusigt. Ger en rikitg gammaldags känsla.


Jag hade tur som hittade en redan målad soffa som gav ett lite mer sliten look...lite shabby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar