måndag 12 oktober 2009

Ingen bra dag.

Idag är det ingen bra dag att vara Mia ska jag tala om. Egentligen handlar det inte om större saker än petitesser men jag tycker iaf synd om mig själv.


Henke ligger borta på jobb och jag står därför utan bil. Jag trodde aldrig att bil kunde bli en sån stor del av mitt liv men uppenbarligen är det nog så.


Promenaden gick som vanligt bra och lagom iskall och hungrig står jag i köket frukostdags och tittar tomt ner i kaffe burken....men inget kaffe så långt ögat kunde se...Nähä

Får väl duga med té istället då...suck....kokar väl lite gröt till....öppnar kylskåpet och vart har mjölken tagit vägen? VA? ingen mjölk..nähä inte det heller alltså...


inget kaffe ingen mjölk ingen yogurt ingen frukt


bredde mig två falu rågrut med bara smör ,skinkan var visst också slut!


Strax efter det ringer henke och ville säga god morgon....han förstår att att jag inte har nån god morgon hemma..


H:Men gumman du kan väl göra lite köttbullar och makaroner som du älskar...


M:men det finns inga köttbullar heller ju snyft......


H: ha ha ha men du har det inte lätt du inte.....kommer hem ikväll då kan jag stanna vid affären och handla lite...



Har stoppat i mig morötter och torra fiskpinnar...kan det bli värre?!

jo visst kan det väl dé...men idag är det verkligen en tycka synd om mig själv dag!


Men det brukar ju komma något positivt från allt negativt säger dom....om mia är instängd hemma en hel dag för sig själv så kan hon städa hela huset grundligt....tvätta upp all tvätt...pyssla med katterna...nu ska ni se att tvättmaskinen går sönder och damsugaren exploderar eller nåt


Obs jag brukar aldrig ha tråkigt hemma annars, men just sånna här tillfällen då jag måste vara hemma då längtar jag mer än nånsin ner på stan eller till en affär. Ååååh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar