torsdag 8 oktober 2009

höst stök

En härlig ledig dag mestadels utomhus i underbart väder. Det lät väl inte så tokigt va?!

Har äntligen planterat vildvinet jag fick av min gulliga kollega Susanne. Jag har väntat efter en bra dag att göra det på och ett bra ställe att sätta den på också. Nu blev det i min lilla rabatt framför entrén vilket jag tror den kommer växa väldigt fint upp mot staketet om ett långt tag!


Denna bild var ett bildresultat av google och finns på en trevlig blogg och visas hur fint den färgar sig mot hösten*lovley*.....http://grannemedselma.blogspot.com/



Annars idag har jag krattat och krattat och åter krattat...nog för att jag älskar våra stora lönnar vi har på framsidan så morrar jag varje höst när det ligger som att täcke av löv överallt.Det är stress för mig.Nu vet jag väl att man inte kan ta bort precis varenda löv från gården och vem har inte löv på sin gård?! men jag blir galen om det känns rörigt på en gård och jag blir stressad över att det kommer mer hela tiden! Förra året byggde jag mig en kompost (väldigt bra gjort Mia) av våran gamla balkong(kankse bor en snickare i mig också) ha ha



och här hoppas jag såklart på en bra kompostering..utöver den har jag säkert tjugo påser fulla med löv sparat som också är tänkt för kopostering...men va ska jag göra av alla löv i år?! Bara hur mycket som helst!



Vi köpte en mycket fin lövblåsare för två år sedan men den är ju inge bra tycker jag för en gång när jag körde på insuget så exploderade påsen (ja på vem i ansiktet om inte lilla jag) det var inte trevligt kan jag säga...dålig kvalitét kanske?.....egentligen har jag inget emot att kratta,kan erkänna att det är ganska mysigt...men det blir såååå drygt att plocka upp efter sig och fylla sopsäck efter sopsäck!



Cosmoz fick var ute och hålla mig sällskap idag........sen kom henke och tillsammans tog vi tag i den riktiga röran i garaget och tillslut blev det städat där också!



Jag passade även på att sopa trappen ute och ta in det sista inför vintersäsongen...Känner mig nästan lite löjlig när jag sopar med min lilla sop från Thailand( som används för att sopa solstolar från sand)...Men den är såååå bra och så urgullig....ha ha

Nu blir det mammas pojkar på kanal fyra kl 20:00...som om man inte har sett fram emot det då, våran snygga camilla ska vara med och dejta och både henke ocj jag ska bänka oss framför tv:n och heja!
om det är nån som kan göra bra tv så är det hon...det vet vi:) wieeee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar