onsdag 14 oktober 2009

grubbel grubbel

Sov mer än jag behövde i morse och när klockan visade 09:30 kunde jag inte tvinga mig själv att somna om igen...Hade svårt att somna igår kväll...inget kan väl bli så stort som ett problem under nattetid!



Det bor en liten grubblare i mig och saker ska ältas och ältas. Dessa gånger väcks en oro inuti mig och saker kan bli hur stora som helst!Just den här oron kan jag jag inte rikigt definera men jag tror verkligen på det värsta som kan hända och jag är ganska destruktiv i tänkadet.



Jag är stolt över att jag tog tag i det här för ett tag sen och fick professionell hjälp...och skulle det bli så att oron tar över så har jag v.b medicin som hjälper att varva ner. Ångest och oro är inget som är roligt direkt och det är inte alla som har förståelse och kunskap om vad det innebär...och det kan ju vara så ...om man aldrig själv har vara utsatt för det själv.



Jag fick vakna till sol och en hel familj samlad i sängen och det är precis vad jag behöver för att bli glad igen. Nog för att man har katthår i hela ansiktet så är det det mysigaste som finns att ha katterna brevid sig när man sover.

Katterna har börjat klättra upp på magen/bröstet (eller gucci har alltid gjort så) och legat och sovit.

Solsken(ljus) är viktigt för mig.... det gör att jag må bra ....och att ha ett ljust hem är också viktigt...

Det enda jag inte tycker är roligt med sol är att jag ser hur skitiga mina fönster verkligen är...skämms mia!!!!

Får hoppas att jag hinner ta i tur med det till helgen när jag är ledig..men helt ärligt,finns det nåt värre än att tvätta fönster?!

1 kommentar:

  1. Ha ha, vilka gosiga katter ni har:-) Uscha, jag har också skitiga fönster.. Inge skoj alls att tvätta dom!!! Ha en bra helg nu!! Kramis

    SvaraRadera