söndag 11 oktober 2009

Ett virkat överkast!!!!

Hade en trevlig lördags eftermiddag igår.Fick en långpromenad i solksen tillsammans med viktoria. Hälsade sen på Micke och Marie i sibirien och åt upp alla kalorier jag nyss gick bort....alltid gott med hembakade bullar...mumma!
Blir som alltid totalinspirerad av ett besök hos svämor!

Väl hemma så slog vi oss ner i soffan med snask och en inspelad fredagsfinal av idol.



Har funderat mer och mer på en ny soffa. Jag tycker att vita soffor är snyggast men i vårat läge kanske inte så praktiskt med tanke på att vi har katter. Om jag skulle komma på en enda andledning till att inte ha katt så vore det just för allt katthår. Nu skulle det aldrig hindra mig ialla fall...men jag vill försöka göra det bästa av situationen.

Nu har vi ju en svart och vit katt så det begränsar ju färger på soffor och en skinn soffa skulle också kännas ganska bortkastat. Jag löste iallafall en stor del av problemet när jag under kvällens gång kom på att jag har ett virkat överkast som jag kan lägga över soffan. Det får duga tills vi har kommit på nå bättre.






Om det är nåt jag kan verkligen avundas hos marie är att hon kan ha så mycket fint som faktiskt får vara fint. Det är så ombonat och varsamt hanterat. Inget katthår eller fläckar nånstans. Vita kuddar som får ligga som dekoration och mattor ligger där dom ska.




Nu ska jag krama katterna och försöka tänka på all den kärlek som finns gentemot dem och försöka tänka på att jag aldrig skulle kunna leva utan dom.




Nu kommer ju i framtiden även den dag då barn förhoppningsvis blir en del av vårt liv...och då lär jag nog inte tänka så mycket på att bara katthåren finns på våra tygmöbler!!! Men den dagen,den sorgen!

1 kommentar:

  1. Hejsan. Ville bara säga att jag gillar din fina blogg! =D
    Virkade överkast är underbara, jag har också lagt ett över våran fula grågröna soffa ;)

    SvaraRadera