fredag 16 oktober 2009

picnic hos oss

Det blev en trevlig fredagseftermiddag med besök av familjen Rönnlund. Med sig hade min kära mor en liten picknic korg full i smaskiga saker som vi skulle ha till kaffet...

Bara hon vet hur man lyxar upp tillvaron lite grann...och hon vet verkligen hur man får en på bättre humör .

Vi smaskade på tårta och chokladbollar och pratade i ett...henke såg alldeles knäckt ut. Lill stumpan var med...eller terroristen kanske man kan säga...hon tyckte det var tråkigt att lyssna på oss och när katterna tilloch med inte ville leka längre så blev det mer intressant att testa gränser och se om någon av oss såg. Men vi får skylla oss lite själva för vi har inte en enda leksak hemma...och i hur många år har jag inte sagt till mig själv att skaffa en leksakslåda till Julia... och hur många år har det inte gått liksom?!



Då kan man inte rå för om det blir kul att jaga kattsvansar och leka med finporslin...



Men hon är bra söt, min lilla terrorist!










Det är alltid lika kul att få träffa mina syskon...vi är så lik varandra. Munnarna går i ett liksom och man skrattar åt precis samma saker. Hur roligt är det inte att prata om förr i tiden om hur vi va när vi va små...Jag är glad att jag har haft mina syskon och lekt och busat och bråkat med. Jag har aldrig haft tråkigt ialla fall.



Jag får inte glömma mamma heller..hur tacksam jag är över att just hon är våran mamma. Måste säga att hon faktiskt alltid funnits där till hands och sett till vårat bästa. Det är så mycket man vill ge tillbaka och vartefter tiden går hittar man mer och mer saker som binder en samman. Det är roligt att se hur lika man egentligen är och hur mycket man har gemensamt.

Nej, så mer tid för familjen!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar