torsdag 8 juli 2010

Tullavippan



Nu har vi äntligen varit där!!!!....Tullavippan!




Och det var verkligen en upplevelse...det var sal 1,sal 2, sal 3...och sal 4......med bara loppis grejer:)


Henrik trodde det inte var sant,ytterligare ett rum...och ännu ett till.Nackdeleln var dock som på många andra ställen.Kontantbetalning endast! Det var synd.Sen var det något dyrt också.


Men helt klart värt att åka dit och kika.Här fanns allt från gamla lakan med spets till fina gamla pottskåp och en massa annat.

Vi åkte via Borlänge mot gagnef....egentligen rakt på efter kupolen genom alla rondeller och fortsatte rakt på tills vi såg skylten drygt 1-2 mil senare.


Hade sån tur att jag hittade loftgården längs vägen...vilket var precis va jag förväntade mig...helt sagolikt!Rekomenderar varmt er att gå in där. Det är en shabby chick affär ,brukar ha några annonser ute på blocket.


Här var det främst henke som handlade:) till min förtjusning såklart!!! Världens sötaste lilla låda som vi ska ha till bebisrummet.

En riktigt härligt utflykt blev det..kankse bland de sista nu innan nya familjemedlemmen kommer. Fats iof man vet aldrig med mig...kommer säkert föda på ikea eller nåt!...

/Mia

1 kommentar:

  1. Tulavippan har man ju hört talas om mycket,men har aldrig varit där. Det är värt att ta sig en sväng dit då låter det som =)

    SvaraRadera