onsdag 28 juli 2010

Pottskåp

Nej inge barn än!!!!

+ 5 dagar idag! Fortfarande lika tråkigt och tungt...men det borde inte vara så långt kvar om man lyssnar av kroppens alla signaler.I morse var jag uppe redan strax efter kl tre...den molande "mensvärken" gjorde det obekvämt att ligga kvar i sängen...så jag och kissarna gick ner och röjde istället.

Sen googlade jag lite och fick fram att det nog är rena förvärkar jag känner av och det är ju bra fatsän det kan ju dröja ett litet tag till iof. Men det är ju alltid nåt iaf:)

Snacka om att be om att få ha lite ont!!!!Konstigt det där...men alla som har väntat och längtat, vet nog va jag menar!

Var till Borlänge som planerat i förrgår iaf...blev ett och annat gjort och köpt...så lite mening var det nog att vi skulle hinna dit en "sista" gång...

Vi var till tullavippan igen och denna gång var det mindre roligt...det var måndag vilket innebar att de öppnade kl 14:00 för det första....(vi var utanför där kl 13:00)...va gör man i gangnef en timme? Vi åt glass och fipplade med henkes android.....vilket nöje!

Sen när det väl var dags så hade typ 100 personer till hunnit ställt sig i kö och ja alltid lika roligt att klämmas åt och puttas fram genom ett trångt utrymme med tjockmagen-NEJ! När vi väl var inne så tänkte jag: kuta för fan ..
Hoppades att det fina pottskåpet jag såg sist jag var där fanns kvar,vilket det gjorde:)Nu hade jag tur igen. Men det var på håret alltså. Släppte det ett tag för att kika runt lite då jag hör en tjej säga att hon letade efter nå fina sängbord...då tänkte jag igen: ur vägen...kuta för fan Mia med tjockmagen..

Jag hann:) och hon kom förbi och förstod nog att jag hörde henne .... jag i princip kramade skåpet
och tog mobilen och ringde upp henke som fick komma och bära bort skåpet på en gång ha ha

Bra så långt...hamnade ju i kön till kassan ganska tidigt vilket man många gånger kan tycka är bra(obs,de tar inte kort!!!)......nej nej inte denna dag en måndag när alla försäljare vill ha betalt för sina grejer.Ca tio stycken framför mig.Varje tog ca 5 minuter säkert...det skulle skrivas och dokumenteras och snackas och självklart var ju tanten kassan otroligt snabb också-NOT!!!!

Humöret började svänga och jag kände hur jag hade lust att bli aggresiv på nån (otäckt det där med hormoner)...:) När det väl var min tur så betalade jag sen drog vi faktiskt...för här hade båda två tappat lusten.

Bild får komma sen. Nu ska jag baka bullar.....

/Mia

3 kommentarer:

  1. oj,oj sååå spännande. lillen är nog på väg snart!!
    Må så bra!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  2. Hahhaaaa du är rolig du!

    Det hade ju kunnat bli barn på kuppen!
    :)

    Bullbak.....
    Hahaa...det gjorde jag med verkligen in i det sista.Jag tror Ebba kom dagen efter....

    DET DU!!
    :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  3. Nu har jag en väldigt STARK känsla om att Prinsen har kommit!!

    :)

    Kram kram

    SvaraRadera