söndag 25 juli 2010

Bara att vänta vidare...



Jahapp...då vet man för första gången hur det känns att gå över tiden!!! Det är verkligen som jag trodde....skit tråkigt!




Idag + 2 dagar




Då tänker jag på alla som går över två hela veckor....usch säger jag bara. Jag brukar som sagt aldrig ha tråkigt nånsin.Men nu har jag verkligen det!




Har inte börjat med nåt nytt projekt heller hemma. Känns lite onödigt om det bara blir halvklart ändå. Men jag sitter heller inte bara i soffan och väntar. Jag bakar och jag springer trapprace:) tvättar fönster och gör alla gamla tricks för att få träffa parveln. Men har är väl inte klar och redo än förstår jag. Imorgon ska vi kankse åka till kupolen en sväng och kika lite...det känns roligt.


Men skulle vi inte det pga av att vi är i falun istället så är ju det ännu roligare såklart!




Idag har det verkligen varit en bra dag att föda barn på...svalt och skönt..regn och mulet.istället får det bli lite soffeftermiddag framför en bra film tillsammans med lite goda nybakta klickkakor med russin och choklad:)




Fy va jag måste bli av med baksuget och sockerberoendet sen...ja ja...senare problem.NU får jag tröstäta tills jag får min belöning!!!!




Har inte nå känningar än...bara lite mensvärk och illamående för alla som vill veta det..


Annars mår jag toppen och mina värden är toppen och bebis mår alldels utmärkt...Henrik mår bra och håller sig lugn och sansad...lite otålig ibland kankse..klart han vill träffa Henke JR..




Känns overkligt när jag tänker på att jag gått en hel graviditet samt att jag fått må så bra hela tiden....hade aldrig trott det för några år sedan. Har faktigt gruvat mig inför denna stora utmaning. För att var helt ärlig så kan jag erkänna att jag aldrig varit såhär lycklig nånsin som jag varit under hela tiden.



Det gör mig självklart lite orolig för om det skulle bli precis tvärtom när hormonerna går ur kroppen och i brist på sömn.


Men då har jag iaf skatten i min famn:)


Cosmoz är också trött på att vänta nu
/Mia

1 kommentar:

  1. Hej du fina....

    Fina ord!
    Om du känner dig lycklig nu så är det inget att jämföra mot när du blivit MAMMA!
    :)

    Klart man förändras som mamma,men det är ju bara till det positiva.
    Sen är det klart att hormonerna spelar et litet extra spratt så där i början.Men det går ju över tack o lov! ;)

    Skönt iallafall att höra att Ni mår fint.
    Som sagt Ebbas födelsedag idag,så än har han några timmar å sig...om ni inte redan är på plats!
    ;)

    Kram
    Fru H

    SvaraRadera