söndag 8 augusti 2010

Välkommen Ludvig!!!


Ja tänk här ligger vi hela familjen Östman på BB i Falun. Ludvig har äntligen kommit till oss och vi kunde inte vara lyckligare just nu. Ni undrar kanske hur jag kan sitta och blogga mitt upp i allt...men saken är den att kl är 02.10 och tysnaden har lagt sig över bb och jag kan inte sova riktigt...vill gärna ligga och titta på mina fina killar hela tiden.

Vi hade sån tur att det fanns några rum tomma att vi t o m fick ett enkelrum så Henrik fick chans att stanna kvar. Är super glad för det,han också såklart.

Förlossningen gick bra och relativt snabbt med tanke på att jag blev igångsatt. Vi fick tid idag på förlossningen för att sättas igång kl åtta. Hade gått 42+2 och var minst sagt mogen. De tog hål på vattnet och det var tydligen lite svårt så de trodde det var därför inte det hade gått av sig självt tidigare..hade gått ganska långt in i öppning fasen redan så när vattnet väl gått efter tredje försöket på en timme så satte värkarna fart och det fanns knappt tid att ta igen sig. Lustgasen hjälpte något men bad att få EDA och tacka gud för det,vilken skillnad:) Vilken läkare liksom...ha ha ...
Härifrån kunde jag nästan sova lite och dricka något...glassdrinkar i alla dess smaker:)

Från kl 10:30 då riktiga värkar började var han i min famn drygt 7 timmar senare. Helt ofattbart än. Med bästa stöd från en underbar Henke och supergulliga barnmorskor så kände jag mig trygg och säker..men nog var det det värsta jag gjort samtidigt såklart det allra bästa och häftigaste. Ludvig vägde 4060 g och var 52 cm lång. Han är så lik sin far och såklart väldens sötaste lilla kille:) nu ska jag väl kanske försöka slumra lite försöka få bort tankarna från en iskall coca cola med isbitar i...åååh
/Mia

10 kommentarer:

  1. Stort, stort grattis till er! =)

    SvaraRadera
  2. Ett jätte grattis till er alla =))

    SvaraRadera
  3. Ooh vad glad jag är för er skull, en så söt liten gosse.
    Allt verkar ha gått bra och du njuter av att ha lillen hos dig.
    Hjärtliga gratulationer till er alla!!
    Kram ~marita~

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till lilla Underverket, bra jobbat Maria.
    Se nu till och ta igen dig och bara njut av tiden med den lilla ängeln.
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis grattis.. Så underbart.. Jag blev oxå igångsatt och det var oxå ett relativt snabbt förlopp mot vad man var inställd på. Han är verkligen bedårande er lilla son, och så härligt att ni fått ett enkel rum.. Han är verkligen lik Henke! Så skönt att allt gick bra. Njut nu. Massa kramar

    SvaraRadera
  6. Åh, vilket fint namn :). Massa grattis till er! :). Kram kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att "höra" från dig! =)

    Han är helt bedårande, den lilla gossen. Jättefint namn också.

    Ta hand om varandra.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh Mia! Nu är lillprinsen äntligen hos er, och så fin sen, jag tycker att han är väldigt lik dig och du valde ett väldans fint namn åt honom:) stor kram till hela familjen! Maria

    SvaraRadera
  9. Vackert namn.

    Jag ryser av glädje för er skull.
    Äntligen!


    Stort stort Grattis till den vackra sonen.

    Kram
    Familjen Hansson

    SvaraRadera
  10. Tack för eran varma omtanke,alla era fina kommentarer och att ni finns!Vi är på hemgång snart och mår jätte bra alla tre.Tack igen!!/Mia

    SvaraRadera