måndag 23 augusti 2010

Romeo

Ludvig har gått ner lite i vikt och så vi har lagt nappen åt sidan en stund och ammar hela långa dagarna nu istället. Han är duktig på att äta och vill så gärna äta hela tiden. Stackars mamma som fått mjölkstockning och sår, går just nu på ibumetin. Hon överlever!!...nästan...
Men våra stunder tillsammans gör det värt all smärta som finns. Jag bara längtar tills jag får ett första leende tillbaks...då smälter jag direkt


Han är duktig och sover ganska bra om nätterna ialla fall så jag har inte förvandlats till en grining monstermia än! Det blir mycket film och tv tittandes just nu för jag bor i princip i soffan.Där har jag hela mitt liv just nu. Det jag behöver åtminstone.








Vi har haft tjejbesök här igen:) våran lille romeo såg nog ganska god ut för nelly smakade av honom lite ha ha
Han tyckte nog det var lite mysigt.



Vi föräldrar höll därimot på att skratta ihjäl oss....men bara så gulligt!!!!!!våra kameror gick varma:)

/Mia

6 kommentarer:

  1. gud vad fin han är Mia! söt som socker!

    SvaraRadera
  2. Gud så söta. :)
    Grattis Sofie till er dotter!
    (hoppas du ser detta)

    Mmmm,sår,mjölkstockning....usch å fy.
    Inget jag är avis på direkt.

    Men den där goa sonen är jag däremot avis på.
    Visst är det härligt med bebis?

    Trots att ni säkert känner er trötta å slitna så är det som du säger,när man ser på sitt mirakel är det värt precis allt.

    Vi hade gärna varit med idag.Men jag är förkyld så vi kommer jättegärna när vi är friska hela familjen.

    Jag tror sonen gillar paket,å vi gillar att ge bort paket!
    ;)

    Njut av livet som småbarnsföräldrar.
    Det är underbart.

    P&K
    Linda

    SvaraRadera
  3. nämen så söta. Bäst att smaka så hon vet hur go' han är. Riktig sötnos din gosse.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  4. Hej! Usch sår och mjölkstockning är vidrigt, hela ammningen hade jag sår i princip. Dock vid mjölkstockning fick jag nässpray utskrivet av BVC och jag tyckte det hjälpte så att det gick över fortare.. Har du fått det? Be om det annars...

    Sen tyckte jag att alvedon blandat med diclofenak (hur det nu stavas) gav bästa smärtlindringen och det fick man ta medan man ammade också. Har du testat såna här nappar man sätter på bröstvårtorna? Sen finns det även plastkupor du kan sätta runt så att inte bhn skaver emot och det luftas bättre så att såren läker fortare när man inte ammar.

    Sen när du ammar så ska du tänka att han ska bröstet som en hamburgare i munnen så att du klämmer ihop det så att det blir så, sen väntar du tills han gapar jättestort och känns det inte bra så ta om... Ligger han på sidan och du sitter så klämmer du alltså uppifrån så att det blir som ett I ist för ett O. (haha svårt att förklara känner jag...)

    Du kanske har hört allt det här, men jag kommer ihåg hur otroligt hemskt ont det gjorde och det här är de bästa tipsen jag har att komma med.

    Hoppas det ger sig. Lycka till och Grattis till en riktig liten sötnos.. =)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Åhhh så fina ni och vilken fin liten pojk!!

    Usch för mjölkstockning. Prova vårtnapp om du inte redan gjort det, underbar!

    Att nappen kunde påverka vikten har jag aldrig hört talas om?! :S
    Men huvudsaken är ju att det funkar vilket som :).

    Jag är själv inget fan av amning och funderar rent på att välja bort det nästa gång och bara njuta av allt istället :).

    Hoppas att är super med er alla 3. Hälsa Henke så gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för era värdefulla tips och tack för era fina kommentarer!!

    Linda-Ni är så välkomna:)hoppas ni kryar på er så syns vi då!

    Jenny-Ja det är så hemskt med smärtan.Har amningsnapp och det hjälper bra mot såren..är dock bökig att använda och tror inte han blir lika mätt och nöjd av den. Men plastkupa lär jag nog prova så det inte skaver i bh:n.

    Förstår va du menar med i och o :)det funkar bra.Han har bra tag säger de men han suger så länge och så intensivt och är otålig så han släpper hela tiden också!

    Jessica- Nappen gör att han nöjer sig och talar inte om när han vill ha mat alla gånger.Utan napp vill han äta i flera timmar hela dagarna,vilket är lite jobbigt med såren.Han skriker så fort han inte får suga på nåt precis som henke när han var bebis tydligen. Han hade tre nappar:) en i munnnen och en i varsin hand:)

    Men skönt att ändå att man kan amma,att han mår så bra som han gör också..pigg och vital!!!

    Hälsa du också!!!

    /Kram till er alla

    SvaraRadera