tisdag 10 augusti 2010

Hemfärd!

Vi ska få åka hem idag:) Vi väntar på att det ska gå minst 48 timmar först så PKUtestet kan göras.Sen sitter vi i bilen på väg hem till Ryttargatan igen.



Ludvig har bara gått ner 170 g och mår så pass bra att vi fick klartecken om att få åka hem. Jag mår också bra,henke med!


Detta är ingen trevlig miljö direkt och jag tycker så synd om alla tjejer som vaggar fram här i korridoren. Förlossningsalen vill jag inte ens tänka på...



Tänkte berätta mina possetiva upplevelser med min förlossning.


Hade två super bra barnmorskor som verkligen kompletterade varandra samt 2 bra undersköterskor som passade upp på oss hela tiden. Hörde henrik pratade mycket teknik med dem:) Och märkte att de tog en massa kort överallt..själv blundade jag i stort sett hela tiden..jag låtsades att jag var hemma och gosade med katterna:)



Henke och jag spelade yatzy på henkes mobil innan värkarna drog igång och jag vann:)



Lustgasen var tyckte jag var över reklamerad tills jag fick mitt första och enda (tyvärr) rus så det stod härliga till.Jag skulle berätta för henke vad jag tyckte va så kul och innan jag fick ihop hela meningar till den där jätte konstiga rösten som tydligen bara jag hörde(mycket konstigt) så förklarade jag för henke att jag tänkte spotta i sängen för jag spottar alltid på fyllan...sen fnittrade jag bara:)...kul det där med lustgas!


Läkaren som satte epiduralen var mycket good looking om man säger så..och om det också berodde på lustgasen vet jag inte men han var också mycket rolig iaf. Synd att jag var så upptagen att andas i masken hela tiden så jag aldrig hann uppfatta vilka instruktioner han gav mig,och det bad jag om ursäkt för fnittrandes hela tiden.


Tror henke och barnmorskan tyckte jag var lite borta.


Som sagt bedövningen verkade direkt och jag var en lycklig mia igen. Lyckligt ovetandes kankse man ska säga!



Här bad jag om att få glassdrinkarna som iof snabbt kom upp igen....där kom hubba bubba tuggumit in bilden istället.


Försök se bilden av mig när jag sen ligger där med krystvärkarna och samtidgt blåser bubblor ha ha...vet inte om det var omedvetet eller inte. Henke hade sett det iaf och skrattat lite för sig själv:)

Jag vet att jag inte bråkade så mycket med nån och vet att jag inte sa nå dumt...men det enda jag vet en jag ropade på var mamma!


Mitt bästa minne var när Therese barnmorskan sa att :nu Maria kommer han på nästa krystvärk ...då samlade jag det allra sista som fanns kvar och tänkte bara på att få se honom.Det fick vi också:) Helt magiskt!!!


Ska nu packa ihop oss lite.Vi är lite nervösa men samtidigt väldigt glada. /Mia

5 kommentarer:

  1. usch jag blir alldeles rörd när jag läser detta maria, tårarna sprutar haha, gud vilken lycka.
    Nu önskar jag en bara tider med lycka och kärlek.
    massor av kramar till dig och lille ludvig.

    SvaraRadera
  2. Gud så härligt!! Jag fnittrar jag med, när jag läser... Vad skönt att du verkar ha fått en sådan positiv upplevelse! Många kramar till er

    SvaraRadera
  3. massa grattis till söta lilla killen:) samtidigt som det är det värsta man varit med om så är det också det mest underbara och magiska, som tur glömmer man smärtan ganska snabbt:P:P kram

    SvaraRadera
  4. Såå glad för er!
    Nya föräldrarna ser så lyckliga ut.
    bara väntar på vår lille nu.
    Sköt om dig vännen och må så bra!!
    ~marita~

    SvaraRadera