söndag 1 november 2009

kuddälskare



Var till blomsterstugan häromdagen och fick äntligen med mig hem en kudde jag länge velat ha. Den kostade 229kr.Har inte bestämt mig än var jag hade tänkt placera den... Måste ju funderas ett tag för att det måste ju bli rätt. Kankse blir det så att den flyttas runt i alla möjliga soffor och stolar tills den känna rätt!

Så blir det nog!




Jag älskar kuddar och försöker samla på mig när jag hittar unika söta kuddar/kuddfodral. Måste verkligen hålla med alla inredare att det är hänger på textilierna och piffandet.

Jag har varit så osäker på mattor och dukar och de åker av och på hela tiden. Det känns super gulligt när det väl har lagts dit efter städning. Sen efter några dagar då de är fulla av smuts och katthår känns det så stökigt helt plötsligt!

Egentligen är jag mycket för dukar,mattor,kuddar och sånt som verkligen gör ett hem ombonat och mysigt. Men ibland stör jag mig mer på att det känns rörigt och stökigt och då ryker allt på en gång och jag vet inte hur många gånger jag nästan tvättar sönder fina kuddfodral och mattor när jag egentligen skulle kunna rolla av katthåret och skaka av smutsen.

På nåt sätt känns det skönt att ta bort det som kan bli smutsigt eller kan skrynklas till och ligga snett. Så i slutändan ska det helst inte ligga något alls på golven, lättsädat och inte i vägen.

Dock väldigt tråkigt!



Än en gång har madrassunderlägget åkt bort och det trärena har kommit fram. En sak mindre att bekymra sig för!



Har köpt på mig lite fler bokstäver och nu känns det mer komplett. Min tanke var från början att dekorera nattduksborden få se hur det blir med det!!!!!


Kankse sätter upp dem på väggen direkt rent av ovanför respektive nattduksbord!


Fick i gåva av Sara ...fyra jätte söta hjärtan att dekorera med. Går att sätta på väggen också. Jag har även här inte rikigt bestämt mig var de ska få sitta....
Har nästan glömt bort helt att det snart är jul snart och det är olikt mig. Jag brukar knappt kunna vänta med julpynt tills första advent. Nu grejer jag med så mycket annat pyssel så jag hinner inte tänka på jul än.Än mindre halloween. Det känns lite skönt faktiskt att få slippa all stress och krav om hur alla högtider måste vara. Huvudsaken att man får vara med de man tycker om och att man kan hinna njuta av tiden och glädjas åt det man har och ge en tanke åt de som är ensamma eller inte finns med oss längre!

2 kommentarer:

  1. Vilka jättefina bokstäver, vart har du hittat dem? /Jenny www.viddywell.blogg.se

    SvaraRadera
  2. hej!!! kommer från iris blomsterhandel i Avesta. Kostar tio kr styck. Är dock mindre än de ser ut på bilden!kram Mia

    SvaraRadera