tisdag 17 november 2009

adventsfika

Nu har jag gjort det lätt för mig. Jag har sett till att jag blir ledig hela fyra dagar!


Vore det inte förträffligt om jag gjorde allt jag skulle vilja göra då?. Jag skulle så gärna vilja baka något...saffransbullar vore inte så dumt,men däremot dyrt. Hörde att saffran för en liter kostar 140 spänn!!!! makalöst!



Henke som lätt mumsar 4-5 st bullar med mjölk på en gång.


Men ingen advent utan saffran så är det bara! Har samlat in så mycket goda recept jag bara kunnat. Kan nog bli en saffranslägd med vit choklad på årets lista...Thanks Maria.


Har funderat på att ha den lite adventsfika hos oss i år.Men inget är som en adventsfika hos Ida och Robban ....




































Här var det hemmagjorda tryfflar i olika smaker...dekorerade pepparkakor...nötkakor...hemmagjort julgodis...lussekatter och glögg såklart. En sån underbar julstämning.Nästan bättre än själva julen.




Jag ska nog lägga upp köpta tryfflar.. plocka fram dom köpta pepparkakorna...tina upp nån torr saffransbulle och bränna glöggen så är allt som förr eller hur?!


Nej på med förklädet och kavla upp ärmarna mia och sprätta upp mjölpåsen för här ska det bakas minsann. Va det nån som sa bullmamma?!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar