söndag 15 november 2009

Mer ljus och värme.





Våran öppna spis har använts flitigt senaste veckan och har inte bara höjt värmen några grader även mysfaktorn. Tänk va kul det är att bara titta när elden pyr.


Gucci har varit helt förbryllad och väldigt nyfiken. Nästan för nyfiken!!!!


Känns mer som öppna spisen bivit en del av inredninen istället för den värmekälla som den verkligen är! Vi får elda mer i den helt enkelt. Måste skaffa något slags galler som skydd bara,så gucci inte riskerar sina morrhår!


Snett ovanför spisen fick henke till det med ett dokument som jag länge inte vetat var jag skulle placera. Tur att han har ett gott öga till inredning!
Ramen har han snickrat ihop själv,målningen står jag för. Dokumentet kommer från blomsterstugan.



Som ni ser har jag inte kommit långt med lampskärmen som jag tycker är sååå gul. Letar efter skärm,lampkjolen hade jag tänkt i vitt tyg med lite spets nedtill. Kan bli rikigt tjusigt!

Har tänkt köpa en till golvlampa och min drömlampa finns i västerås.Kostar dock ca 5000-6000 kr.



Den är bara för fin!
Jag älskar lampor men det är så känsligt om det lyser minsta gult sken. Helst vill jag att det ska lysa vitt. Jag är snabb att byta till glödlampor med högre watt och henke är snabb med att sruva bort och ersätta med något annat.
Min senaste lampa köpte jag i västerås. Den fick sin plats på öppna spisen i hallen uppe. Hallen som verkilgen skriker hej kom och hjälp mig! Om jag nu inte vore för stolt.... intresserad av inredning skulle jag anmäla oss till något inredningsprogram och be om hjälp. Känns som rummet är hopplöst!
Men det vet vi ju att jag aldrig skulle göra. För jag skulle jag aldrig våga riskera något...sen tycker jag att det roligaste jag vet är att inreda själv... Det gäller att vara kreativ och ta sig tid eller hur?! Sånt som jag har massor av!
Något som är underligt är hur vi inte på tre år har hunnit få dit en taklampa ens! Just nu är rummet en torkrum för nytvättade kläder och ett passér rum.
Men det känns som om vi är en bit på väg iaf. Med en ny liten gullig lampa och lite nya idéer känns det bättre.

1 kommentar:

  1. Hej!!!

    Skulle vilja fråga om det är en riktig öppenspis eller om den finns att köpa? himla mysig är den iallafall.

    //Maria

    SvaraRadera