söndag 29 november 2009

Advent

Första advent idag. Hade varit trevligt med lite snö ute men denna dag är ialla fall en utav de mysigaste på året så det får väl gå ändå!

Adventspyntade lite förra söndagen redan ju så idag har jag chans att mysa lite med tända ljus istället. Har sagt till mig själv i år att inte överdriva med julpyntet...men nog ska jag greja lite mer innan jul allt. Ska såga ner lite gran och granris och köpa mig lite mer jul blommor och dekorera apelsiner. Jul är ju inte alltid tomtar,ljusstakar eller röda dukar. En vit jul är mycket finare tycker jag!!


Lite bilder från förra julen.




Det var första året vi hade en riktig gran och det kommer det bli i år också. Vi köpte en kungsgran och de är både finare och barrar mindre,dock lite dyrare! Våran första och andra jul i huset hade vi en vit julgran (såklart-P)....som vi hade tänkt göra oss av med. Den är stor och tar mycket plats i källaren!

Kransen gjorde min svärmor åt oss till advent och den fick sitta kvar hela julen trots att den barrade lite då och då! Den var ialla fall så otroligt fin!

Ska ta lite bilder på årets pynt och de kommer lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar