söndag 20 juni 2010

En lyckodag!

Det känns som min turdag idag faktiskt. Ivrig som jag är, gör jag saker väldigt spontant ibland. Vet inte hur länge jag har kikat efter en ny dörr med fönster till vårat badrum nere....eller ny och ny har mestadels fastnat för gamla slitna dörrar utan karm typ.
Eftersom Henrik har sagt åt mig tusen gånger att det aldrig kommer att komma in en sån dörr i huset (om inte som prydnad) ..Så har tankarna spirat om jag ska bygga en karm själv, anpassad till en gammal dörr. Jag hade nästan gett upp hoppet.


Men så plötsligt...

Sätter nästan gröten i halsen när jag ser annons på blocket tidigt imorse. Vit dörr med fönster,i Avesta,bra pris....mått som var nästintill identiska med våran gamla dörr:) wieeee...


Ordentlig som jag kan vara ibland ringde jag henrik först om frågade om lov.....eller jag ringde för att berätta att jag tänkte ringa och köpa den rättare sagt.


Jag hade tur att ringa i rättans tid iaf.....och när min kära slutade jobbet så fick han snällt följa med och hämta denna fina nya dörr. Såklart var han helt övertygad om att den inte skulle passa överhuvudtaget och säkerligen skulle få sin plats i garaget många år framöver.


Det roliga i det hela var att det fanns en karm med,som vi inte ens behövde använda.Dörren var som gjord för vårat hus. Vi behövde inte ens byta gångjärn för det var precis sånna som vi hade...hur stor är sannolikheten liksom? Det enda vi behövde göra var att vi fick kapa lite nertill på längden och det gick fint!


Nu sitter den där och vet ni vad det bästa av det bästa är???!!

Han sa alldeles nyss att han tyckte det blev så himla fint:)


Meningen är att öka ljusinsläppet som mycket som möjligt eftersom hallen är så mörk...det är inte så att vi ska kunna hålla koll på alla som lånar toaletten.Det kommer sitta ett tjusigt tyg som döljer intitten så småningom.
/Mia

3 kommentarer:

  1. Men det var ju alldeles för bra för att vara sant! :)

    Å lite jobb oxå!
    Å supersnyggt blev det.

    :)

    Må så gott.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur! Och så fint det blev!

    Hoppas ni får en fin midsommar!
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera