tisdag 30 mars 2010

Vårlängtan

Jag har varit ledig två dagar på raken och tro det eller ej...jag har haft sååå tråkigt! Trodde inte knappt jag visste vad ordet tråkigt betydde, men nu har det hänt!

Jag vill ha sommar eller åtminstone vår snart!
Det är inte bara värmen och ljuset jag behöver utan även lusten att göra något, för just nu känns inget speciellt uppiggande. Jag lusläser varenda gammal inredningstidning och jag antecknar allt jag vill komma ihåg. Jag bläddrar i alla inredningsböcker och tjatar på henke om allt vi måste försöka göra hemma. Jag flyttar runt saker och piffar upp kuddar och beundrar knoppar som börjar slå ut på mina älskade pelargoner.


Det ska bli så skönt att fortsätta göra klart altanen i vår och nu har jag en liten bild om hur jag vill att det ska se ut i "min" inglasade del av altanen. Min dröm om gamla pardörrar ut mot gården känns nästantill omöjlig att få till. Men det hade varit vackert!

Bild lånad ur tidning gård & torp

Något som hade varit smidigt skulle va en ingång från altanen direkt in i matrummet om inte annat väldigt praktiskt. Just nu har vi fått tjäle under altanen och det är mycket sne. Hoppas det rätar till sig när det blir varmare ute.
Sen när jag får tillstånd här hemma så ska jag måla huset, famför allt tegelväggen ut mot altanen..just nu ser det inte klokt ut. Henke tycker inte det skulle vara snyggt att sätta panel på just den delen..jag själv är lite kluven faktiskt. Bara det bli vitt egentligen!




Jag blir så till mig när jag ser den nyklippte gräsmattan och solen som lyser upp trägården. Åh jag vill ha sommar imorgon!

Nåväl,påsken först nu ialla fall...

Enda tiden på året jag faktiskt tycker att färgen gult är ganska fin. Har förätit mig på vårat påskgodis redan...,men det är svårt att låta bli:)





/Mia





































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar