måndag 20 juli 2009

semester

Äntligen!!!!!

NU är dagen kommen och jag står inför tre veckors härlit mys pys hemma! Har faktiskt gjort en lista på va jag vill hinna med,JA jag vet man ska vila på semestern. Men har ju längat till att få tid tid att göra dessa projekt nån gång. Nu är det dags hörrni!

Jag lyckades byta bort mitt förmiddagsskift igår så jag tjuvstartade redan då förstår ni...

Och när jag städat undan lite och tvättmaskinen svalt det mesta av smutstvätten så tog jag mig styrka till att riva bort all äckel matta som satt på varje trappsteg på trappen upp till övervåningen! Inte undra på att det kankse luktar snusk att komma innaför dörren...vet ej hur många x antal år den har fått sugit upp all lort och blött som har spillts på den (bara jag vet med mig att några öl glas har råkat slinka ur där).

I alla fall så gick den första biten bra tycker jag. För bra,för sen så kom jag till det näst roligaste...ta bort klistret som mattan satt fast med. Hua! det gick men det var drygt som F*N.Fick inte bort precis allt, så när man går kan man bli stående någon sekund för man fastnar.Katterna tar sats och hoppar över ungefär 5 trappsteg åt gången ända upp för att undvika klistret.

Svettig och stolt trodde jag det värsta var över...alla som har gjort en trapprenovering vet kanske hur drygt det kan vara. nu till problemet. Det ligger som en näthinna över självaste trä´t. Belagt med hård massa.

Har försökt att slipa bort med det tog ingenting på det där. Funderar på att hyra en större variant på slipmaskin från colorama..borde funka om den inte är för stor och klumpig. Stegen är ju ganska smala.

1 kommentar:

  1. hej tjejen, tråkigt med trapprenovering usch vi fick slipa ner den rejält efter den fula mattan som satt så min rekomendation är att ni inskaffar en rejäl slipmaskin, sen så målade vi om den 4-a gånger och sen har vi lagt i en vit matta,men du ska se va skönt det är när det blir klart =)
    annars får jag gratulera till semestern själv ha jag haft min och börjad ejobba idag buhuuu men har alla fall haft tur med vädret =)
    så ta hand om dig ordentligt och njut av semestern
    många kramar din vän erica

    SvaraRadera