onsdag 8 juli 2009

min gröna sköna gräsmatta

Så då har jag sovit på saken...och vi forstätter en stund till:)

Har precis klippt våran gräsmatta,bland det roligaste jag vet...ok jag är lite tråkig men faktiskt så finner jag min ro och glädje i det. Min man kallar mig "gräsklippoman" oh ja det stämmer till en viss del.
Jag klipper var och varannan dag
jag tillåter inte henke göra det
ibland längtar jag till att få göra det:)
jag sår nytt gräs och väntar otåligt på att det första strået ska växa upp.

Det är nästan lika roligt som att damsuga...man ser skillnaden direkt och man kan dessutom göra roliga mönster i gräsmattan:)

Jag har faktiskt varit noga med gräset från första dagen vi flyttade hit till älvbro för vi gick och köpte oss en bra klippare från min mans morbror janne. Han berättade att man måste klippa ofta och kort.Sen har jag ju läst mig till att gräs gödslar ju så bra också. Så uppsamlaren kommer till nytta. Annars njuter jag bara av att få göra fint och att det luktar så himla gott!

nej packa ihop till ett eftermiddagsskift på glädjekällan!...p&k

2 kommentarer:

  1. hej gumman va kul att du kikade in hos mig ,har du haft denna blogg länge eller är den "nyööpnad"?
    ja visst är mina sängbord underbara och du må tro att jag hade tur fniss.
    nu sitter man här helt slut efter denna dag, har varit ner till götet och kollat på en ny bil så vi får se hur de blir.
    men ha det så bra
    kram från lilla mig

    SvaraRadera
  2. japp den är ny...så nu ska man försöka lära sig och speciellt med att lägga upp bilder:)

    Här regner det heeeeela tiden suck.Själv har man tagit upp penseln och slänger upp vit färg på mammas väggar kram kram

    SvaraRadera