torsdag 28 januari 2010

förvaringsutrymme.



Jag trodde aldrig jag skulle gnälla på min boende situation om jag någon gång fick flytta in i ett stort hus. Från en liten tvåa till ett hus på 5 r.o.k med källare och egen tomt plus garage och andra förrådsutrymmen. Men jag måste få gör det nu,för är det inte otroligt hur mycket skit man kan samla på sig och hur litet man tycker att man har det helt plötsligt.




Jag kan knappt föreställa mig om hur det var att bo trångt på rikigt i en liten lägenhet med alla sorts störande grannar omkring mig. Helt obegripligt! Nu får vi äntligen ha våra grejer ifred och cyklar och dylikt får stå kvar. Ingen bryter sig in i källarförråd och stjäl gamla minnen och saker man bara inte kan slänga men som man vill förvara.




I vårat hus på 125 kvadrat finns många rum,men inte en enda liten inbyggd garderob... jo en pytteliten.... Inget riktigt skafferi,inget städskåp inget alls.




Nu har jag fått henke att inse att vi måste ha ett litet större städskåp hemma där vi kan få undan allt onödigt som står framme jämt och bara tar massa plats. Vi har hittat en plats där vi skulle kunna bygga ett skåp..blir troligtvis ett hörnskåp,vilket jag tror kommer bli jätte bra.

I detta hörn blir det!/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar