torsdag 14 januari 2010

Mia målar igen!

Japp,det stämmer bra det! Som jag har längtat. Denna gång blev det en hylla sitter på utav matrummets vita väggar. Hyllan är ganska gammal och fanns en gång att köpa på ikea. Den var björkfanér och det krävdes lite slipning för att fram lite trä.


Hyllplan är fint och jag skulle nog allt behöva fler än just denna. Har sorterat bort lite porslin för att bespara lite tyngd. Men va ska allt ta vägen?!....Källaren?! i kartonger som allt annat. Jag är lite duktig på att samla på porslin och allt likande. Gärna men helt onödigt fler enstaka omaka koppar,fat och skålar











Jag tyckte det blev bra iaf!



Jag har passat på att rensa ut i föstren också. Mina grönväxter hade gjort sitt helt enkelt...det ska vara nytt och vårigt..heja pelargoner!!!


Jag har ett rätt stort tråkigt fönster i vardagsrummet som bara ser jätte tråkigt ut. Har beställt en 1700-tals rullgardin med knytband som kommer från miljögården... förhoppningsvis snart!



Fönsterbrädorna måste målas eller på någe vis renoveras... Sen måste det upp med lite nya söta vårblommor och lite fint pryd. Jag ändrade om lite hemma och placerade ett fönster i fönstret och det blev lite mer liv.



Hade gärna önskat mig gamla träfönster med pröjs i men man kan ju inte få allt...sen får man kankse vara tacksam över att vi har nya treglasfönster på hela kåken som isolerar bra mot kyla och mot tåget.



Sen till det bästa av det bästa. Jag är så otroligt glad över att jag har marie,min svärmor till hands.


Mina sykunskaper är inte så överdrivet bra än så länge (vill självklart lära mig) så jag kan sy mina egna gardiner,kuddar dukar osv.


Jag har nämt tidigare om mina jätte fula gula lampskärm på en golvlampa jag till slut inte stod ut med längre. Den är ett minne blott och en ny vit super söt lampkjol pryder nu lampan istället!

Tack snälla marie!

/Mia

1 kommentar:

  1. hej min vän.
    Visst är det härligt när man äntligen får sätta penseln i färgburken hihi.
    Hyllan blev mycket finare i vitt, den passar lixom in nu.
    Lampan blev ochså fin med den nya lampkjolen,vilken snäll svärmor du har ;)
    ta hand om dig och må så gott
    många kramar.

    SvaraRadera