fredag 22 januari 2010

Badrum!

Om man ändå hade några hundra tusentals kronor över bara så där,hur skönt skulle inte det vara och hur många problem skulle man inte lösa? Jag vet att jag aldrig skulle bli mer olycklig om jag vore ekonomisk oberoende iaf.

Jag är en envis tjej och har jag fått nått på hjärnan så har jag svårt att släppa drömmar och idéer oavsett om de är orealistiska eller omöjliga.

Henriks motto i livet är typ: Inget i livet är omöjligt så länge man har pengar!
Det är så han alltid svarar mig: allting går,bara man har pengar!....lite frustrerande. Han retas liksom. Han vet att jag inte kommer kunna spara till så mycket pengar eller omöjligt vinna på lotto...så det känns plötsligt så meningslöst!
Det är här jag börjar älta och älta lite mer och sen till slut tjata varje dag!
Nu är min man en riktigt envis en han också,men jag är nog den som kan vara tjurskallig längst . Många gånger får jag som jag vill och jag är helt medveten om det också!
Så till badrummet.... jag kände att jag inte stod ut en dag till att se dom missfärgade gulnande överlappade våtrumstapeterna mot det rosa äckliga golvet. De annorlunda konstruktioner föregående ägaren hade byggt ihop som hängde på väggarna med trasiga spottar och dom guldfärgade atelraljerna som inte hängde en centimeter rätt.
Utan att egentligen tänka efter och av ren frustation fick jag henke att hjälpa mig att riva ner allt som gick. Sisådär en 30 plugghål senare och en våtrumstapet som var så ojämn och trasig stod vi och nästan osams funderade på hur vi på ett snyggt sätt kan måla badrummet.

Henrik ville inte göra något med badrummet tills vi fick möjlighet att renovera riktigt och ordentligt och tyckte allt annat tillfälligt var onödigt. Jag som va helt övertygad om att allt annat än som det såg ut just då skulle vara bättre och visste med mig att det kommer dröja ytterligare några år innan vi får möjlighet att rusta ordentligt fick till slut göra som jag ville med många suckar och sura miner.

Det tog en dag att måla allt två gånger, i antikvitt ...(såklart)... efter att jag tvättat med målartvätt och kalkavlösning. Siliconat alla hål och maskerade alla rör, lister och fönster. För första gången kändes badrummet rent och fräscht förutom golvet än så länge då. Stor skillnad och ett större ljusare badrum. En tillfällig lösning tills vi kan renovera senare! Dock lite tomt och ofärdigt än så länge. Måste köpas lite hyllor och hängare och små saker. Men tänker iaf bjuda på några före och efter bilder!

Obs!!! golvet ska också målas ...om jag lyckas övetyga henke om att inte rosa golv är så gulligt som han tycker!! håll med mig nån snälla!!!











2 kommentarer:

  1. Kanon Mia, verkligen en förbättring! Och jag håller med dig ang golvet! Ha en fin helg!!!

    SvaraRadera
  2. Japp, det blev superbra & som sagt så även fast golvet är ok så tycker jag att det blir skitsnyggt med grått golv:-) Vitt & grått i badrum e ju snyggt asså.. He he! Kram på dig

    SvaraRadera