lördag 25 augusti 2012

Marknaden ut i Nora....


Idag åkte hela familjen på marknad i Nora tillsammans med svärmor o micke. En mycket trevlig liten idyll  med många fina gamla byggnader. Marknaden var större än va jag trodde faktiskt och för en gång skull så handlade jag lite grann också. Inte bara åt en massa brända mandlar och godis.

Vi hittade lite loppisar också. Bla denna som låg mitt i centrum. Loftet. Stackars micke och henke som fick dras med två loppistokiga galningar. För att inte prata om barnen som skötte sig strålande hela dagen. Tur att Ludde fick sin dora ballong och pappan fick sin korv så mamman kunde slippa dåligt samvete.



På vägen hem stannade vi på ett till loppis. Två gamla lador fulla av grejer. Normalt skulle jag hoppa och skrika av förtjusning men hittade inget speciellt där heller. Svärmor och jag fick med oss varsin trälåda hem. Nu har jag en hel uppsjö av lådor...så vart ska jag ha denna måntro? Den va snygg iaf:)

Jag är helt galen när jag kommer in en lada...skulle vilja slita upp golv och dra ner väggar och ta hem.Brädor måste va min grej:):)

Jag samlar på brädor och plank!!!

Nu ska jag gosa ner mig i soffan tillsammans med mina killar...... Lycka!!

Många Kramar /Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar