tisdag 19 oktober 2010

Trötter


Hoppas det är som det som dom säger.Sömn föder sömn. För annars kanske jag ska börjar bli lite betänksam över den kommande natten.


Det har varit en intesiv dag för lillkillen idag. Premiär på babysång på Avesta församlingsgård hela förmiddagen som för övrigt var riktigt skojsamt:) Han var vaken och va helnöjd under hela föreställningen.

Direkt efter det var vi på babymassage och han som i vanliga fall alltid sover när vi är där var till min stora glädje helt vaken och helt lugn och avslappnad...precis som man ska vara under massagen.


Det blev en helkroppsmassage och han slocknade på vägen hem efter det. Dock bara en kort stund. Han var lite kinkig ett tag ,men somnade runt 17 ungefär...utan speciellt mycket vaggning.


Själv kände jag mig lite slut så jag skyndade mig att äta och plocka och allt va man ska göra... för att hinna få lite sömn jag också. Hade jag vetat att han skulle sova över 4,5 timme så hade jag kunnat sova lite till. Säger bara Jösses!! klockan är 21.30 och han sover än!!!


Hm...väcka eller inte väcka?

Kan sluta mycket spännande det här!
/Mia

2 kommentarer:

  1. Jag antog att du hade haft tid med ett nytt inlägg.. Hi hi! Jag har då kommit på att Nelly blir SUR om jag väcker henne.. Så det e nog sant det dom säger.. Väck inte bebisar som sover;-) Och va härligt det vore om ni fick en lugn natt:-) Jag håller alla mina tummar & tår. Ses imorrn!! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Vet inte hur det är med lite äldre bebisar, men vi måste väcka lillen efter 3-4 timmar för att äta. Råd av tanten på bvc. Annars går inte vikten upp som den ska sade hon. Men numera har lillen inte sovit så länge i taget.
    I förrgår var hon uppe nästan hela dagen, slumrade bara till lite då och då. Men igår tog hon igen sömnen och sov mestadels.
    Ni ska ha en riktigt skön helg. Mys massor ;)
    ~marita~

    SvaraRadera