söndag 2 september 2012

Först höst sen jul.

I början av semptember och man tittar redan på julen. På nåt vis längtar man väl dit fastän det blir kallt och mörkt. Det är en fin högtid som betyder mycket för mig och min familj.

Nu är det ju extra roligt när Ludvig är lite större också.

Det allra bästa med julen 2012 är såklart att få vara ledig och få vara hemma med alla. Annars har jag haft lite tufft att få ihop schemat med alla och med jobb.

Glad är jag åt att inte vara gravid över julen igen också. Julen har inte varit sig lik alls under den tiden ....Graviditetsillamående.....trötthet....starka dofter...usch all mat!!
För att inte nämna förra julen...gravid och magsjuk. Inte kul. Inte roligt för nån av våra julfirare som allihopa fick smaka på magsjukan.

Helt ärligt kommer jag ha sjukt svårt att äta julmaten i år. Men varför inte bryta trenden och äta tacos istället?...
Jag som älskar traditioner. Börjar man få nog kankse?....
Men en gran ska vi ha såklart...inte nån midsommarstång inte:);)

Hur som helst så ska vi väl få höst först. Den har sin charm den också!!

Många kramar /Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar